יום שישי, 5 באפריל 2013

בריאות ושמחה


 

המפתח להבנת הקשר בין השנים נמצא בחידוש של הרפואה הסינית – והרעיון קיים במקורות שלנו שלאיברים הגשמיים בגופנו יש הבט רוחני. נאמר בפרוש "שמחה בלב", "מוסר כליות". אכן יש מעמד רוחני לאברים שלנו ובריאותם מטיבה לתחושותיהם וההפך.

למשל מקור הרגזן הוא בכבד. אין זה אופי אלא מצריך טיפול בכבד.  התלבטות זו מחלה של כיס המרה ולא אופי. אפשר להשתפר.

אלא בגלל שהאנשים הכירו את עצמם כך, וגם אף אחד לא אמר להם אחרת, התרגלו לחיות עם תכונות שליליות אלה. אדם שיכול לשפר את מהירות קבלת החלטותיו זו מהפכה, אך לא ברור שכל אחד רוצה  בשנוי.

אלא אם סובלים בעבר למידה הנסבלת.

כך יוצא שאנשים דואגים לא להתאשפז, לא לסבול יותר מדי וזאת הגדרת הבריאות שלהם. ז.א המרחק בין האשפוזים  או הבכורים אצל המרפאה קובע את הבריאות.

אך אפשר לדבר על משהו אחר לגמרי.

דואגים לבריאות. פרוש הדבר לשפר את מצב הגשמי של האברים על מנת להרגיש שמח, לקבל שקול דעת בריא, יכולת הבחנה בין הטוב לרע, יכולת עזרה לזולת, לא לעמוד בדם רעך וכו'

צר לי לומר אך האנשים חיים כמו בעלי החיים- הכוונה פועלים לפי היצרים שלהם וזה העיקר. = טעים לי, טוב לי, כיף לי וכו. רמה זו של חיות היא שווה לחייתיות כאשר בעלי החיים ברמה קצת יותר גבוהה כי היצרים שלהם קובעים את תנאי ההישרדות בטבע ואין להם יצר רע. לעומתם האדם כאשר חי על פי היצרים שלו עובד אך ורק על פי יצר הרע. כמובן שגם צורת החשיבה המתוחכמת אצל האדם עובדת  על פי יצר הרע באופן מוחלט.

יוצא שכל תולדות האדם המערבי לפחות הם תולדות יצר הרע שלו. תרבויות אחרות הכרתי מעט אך איני די מומחית.

החל מן המלחמות ועד עולם התיאולוגיה והפילוסופיה, הטכנולוגיה, התפתחות המדע והרפואה כולם עובדים את יצר הרע של האדם, מסרסים את המציאות, מרמים את הצבור, מסלפים את העובדות, מביאים את האנשים לחולי קשה שאין ממנו ישע וזורקים אותם לפח.

לפני הרבה שנים רציתי לפתוח במשפט בינלאומי לרפואה הרגילה על הריגתה של האנשים בדם קר, אך לא מצאתי לי כוחות למבצע כה גדול והסתפקתי בלעשות טוב למי שמחפש את הטוב.

דרך הגב זה לא שייך אישית לבחירה הפרטית. פשוט המערכת היא מושחתת ללא תיקון וללא מודעות. יש רופאים פרטיים שבאמת רוצים לעזור או שופטים טובים שרוצים להביא אמת אך המערכת לא נותנת להם ולהם אין מודעות לאפשרות אחרת. האנשים לא מודעים שאפשר לבחור בטוב, כמו שכתוב ובחרת בטוב ובחרת בחיים. כי הרב מכריע. האדם רואה עצמו כחיה חברתית והולך על פי הרב בלי בקורת. למרות שכתוב:"אל תלך על פי הרב להרע". בכל הרבדים בחברה האנושית, כולל היהודית הרב מכריע אפילו להרע, בלי בקורת. יש כמה יוצאי דופן שבאים להעיר את החברה עם הצלחות מסוימות: הרב אברהם יצחק קוק זצ"ל, הרב חנן פורת זצ"ל ועוד.

אגע קצת  בצד החיובי של המאמר:

יש ללמוד באופן מפורש- 1) מי אני, מה רגישויותיי מגיל שנה כבר, מה תכונותיי החיוביות ומה השליליות

2) איך אני מטיב לחולשותיי, באמצעים פשוטים כמו אכילה, שתייה, שינה, יציבה ,תנועה, עבודה וכו

3) אילו אמצעים הכין הקב"ה בעולמו המופלא בשבילי כדי לשמור על בריאותי ולעבדו בשמחה.

זה הכל.  זה פשוט ולא מסובך. קל להגיע לזה ואשמח לעזור לכל מי שחפץ בכך.

כוח הרצון שיש לאדם מיוחד ואינו קיים בבריות אחרות. אפשר לנצלו כדי להגיע לבריאות ושמחה בגדול תוך ידיעה פשוטה של עקרונות שמניתי לעיל.

דרך הגב שנוי זה לחיים בריאים אפשר לעשות בכל גיל אפילו  70 או 80, אפילו בהריון מוקדם או מתקדם.

יש לזכור שהדרך לתשובה לה' על פי הרב קוק היא דרך התשובה הגשמית קודם . הרבה לומדים מה שכתוב אך אינם יודעים איך להגיע לכך , אף אין מי מדריך לכיוון.

לפי הסילוף המערבי הכוח והעיקר נמצא בעולם הרוחני והכול נקבע על פי זה. (אפלטון והאידיאות שלו) אך על פי התורה ,ברוך שמו ,הכל נקבע בארץ (המונאדות של לייבניץ או על פי הרמב"ם להבדיל), ותפקידנו הוא לקדש את החול. רק בגלל הגלות הארוכה והארורה האנשים שכחו לעבוד את החול, את האדמה, לשאוב כוחות מאויר וקרקע ארץ הקודש.

 

כאן בסביבונו חברים, יש אוצר בשבילכם . אוצר ממש. תנשקו את האדמה, תלעסו קצת מעלי הצומחים עליה, בר, תטעמו את החול ואת העבודה. תגלו עולם גדוש של שמחה  המביא ספוק לאדם שיודע לברך.

תשכחו לרגע מעולם האסטניסטי המערבי ,הסטרילי, ותגלו את הבריות האינסופיות הממלאים עולם ללא ריסוס, תתחסנו לעולם הטבע תהפכו להיות חלק ממנו והעיקר לברך על גודל הבריאה וחוכמתה.

חוכמתו של האדם המערבי מאוד מצומצמת והפכה את האדם אפילו פחות מערכה של הנמלה.

יש רבותי, יש חיים של שמחה, של אושר על פי התורה לא על פי בית הספר, אין להם שם מה ללמד.

בית הספר הגדול הוא בטבע, שם תגלו כל מה שכתוב בגמרה, כי חכמנו היו אנשי עבודה, לא מנותקים מעולם הטבע ויחד עם העבודה למדו תורה בברכה.   

 

ישועה באה לעולם, חברים, רק תבטחו בה' יתברך כי א) חכמתו גדולה משלנו ב) יש השגחה פרטית לכל מי שבוטח בו, גם מי שלא בוטח בו.  אפשר לבטוח בו על מה שנעלם משכלנו ויותר מזה. ...........אפשר ללמוד עוד......ממנו ישירות רק לבקש צריך...........והוא מוכן ללמד כל מה ששואלים.......אך צריך קצת ללמוד איך לגשת , איך לשאול ואיך לקבל. ושוב ...........זה לא בשמיים זה רף שאפשר להגיע אליו בשמחה.  שוב אשמח לסייע בכל מי שמתעניין. אין כאן סודות. הכל גלוי וחשוף לפנינו, רק לימדו את

האנשים להיות אוורים וחרשים למעשי יה'.

 זה איסור גמור. ממנו צריך להתפטר בגדול ואז............תגלו עולם עצום, שמח, גדול, חכם

כולם לה' יתברך!  הוא בראנו, הוא מלמדנו, הוא שמחתנו!

בשמחה על קצי המזלג

ארנה

  

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה