יום רביעי, 22 באוגוסט 2012

שתיה ורימונים


שתיה בקייץ והרימונים
קיץ העונה הקיפית מלאת פרות!
המילה קיץ קשורה לשורש "קץ", בעל משמעות קשה דווקא. בעונה הזו יש צומות קשים במקום חטאים גדולים שהיו. לומדים שהקיף מסוכן וקורא לנו אתגר.
לפרות הרבה מתנות מהולות בסוכר בהרכבים שונים ומשונים המרווים אותנו כל כך. צריך לזכור שהקיץ זו העונה החמה ולפעמים חם ממש, או מקומות שונים בארץ חם ויבש. ס"הכ בריא חום ויובש מצורפים. אך בחום אנו מאבדים נוזלים ואנו זקוקים להרבה נוזלים. המקור הטוב ביותר הוא מים, ויש להקפיד על מים טובים, פרוש לא קפואים, אלא קרים או פושרים. דבר קפוא עוצר את פעילות המעי, שכמובן מתחדשת מיד כי הגוף  שלנו חם ב-36 מעלות או יותר. כדאי לשים לב שאיכות המים תהיה טובה, ז.א ללא טעם או רח, מים ממעיינות, או מסוננים במסנן בדוק,. אלה מים  מצויינים. אך מים בעיר רגילים ללא סנון, יש לחשוש על פי רב יש להם טעם ורח.
90%-75% אנו עשויים ממים, יש לחדש כמויות אלה כל העת במיוחד תינוקות וזקנים, נשים הרות או מניקות וכו. צריך לשתות בלי הרף. איזון זו מילת מפתח. יותר מדי גם לא טוב. למשל 2 ליטר ליום לאדם שלא מתאמץ במיוחד, ולא נמצא בתנאי מזגן. ליטר ביום לילד עד גיל 10.
לשתיה יש תפקיד מוגדר במערכת העיכול ואין לה תחליף. לכן כדאי לשתות לא בשעות האוכל, וע"י כך עושים הפסקה בין הארוכות ,הפסקה  מאוד חיונית. השתיה בין הארוכות באה לחדש את כמויות המים וגם לשתוף את המערכות משאריות האוכל. כמו שחשוב לנו להדיח כלים ולצחצח שניים כך צריך לשתוף גם את המעי אחרי עבודתו.
הארוכות בעצמן כדאי להיות נוזליות ולהכיל נוזלים. אוכל נוזלי עוזר לעיכול. חלב, מרק, מיצים של ירקות או פרות הם אוכל. זה שונה משתיה באחוז המזונות המכילים. אכילה נוזלית אינה פותרת אותנו משתית מים  בעיתו.
פרות או מצי פרות הם תענוג בקיץ. אך צריך לקחת בחשבון שעיכולם קשה בגלל סוג הסוכר שקשה לעכל. לכן1. צריך לאוכלם בזמן הארוכה ולא סתם בשעות הפנאי או הלחץ.
2. כל פרי, להוציא אבוקדו ופרות של ירקות, מכיל סוכר לכן יש לאוכלו בצירוף פחממות מלאות ולא לבד. למשל: תפוח עם דבר המכיל מזונות.
3. כמות גדולה של סוכר פרות מתחלפת בגוף כאילו אכלנו כמות שמן גדולה שלא ניתנת לעיכול. בעיות של סוכר ושמן מתחלפות. לכן סובלי מרה ולבלב שותפים באכילה  המוציאה אותם מכלל איזון.
כדי להנות מן האכויות  הנהדרות של הפרות יש לאכול מעט
מיץ פרות מעורבב עם חלב או תוספות אחרות זה מזון עשיר שיש להיזהר ממנו, בגלל שהוא עשיר.
תזכרו: אנו זקוקים לאוכל פשוט ומעט. העושר וההרבה גורם למחלות. ילדים שלא אוכלים בריאים יותר מילדים האוכלים הרבה וכל הזמן. ומבוגרים  באותו נוסח.
לכן שתיה פשוטה ואיכותית פותרת מכל בעיות המזון העשיר וכו ויש להרבות בשתיה.